Pravidla terapie
Pravidla psychoterapie
Předpokládáme, že každý klient vstupuje do terapie dobrovolně a s plnou zodpovědností za tento krok.
Zaručujeme, že všechny informace, které od klienta získáme, považujeme za zcela důvěrné.
Ze sezení pořizujeme zápis, který je uložen pod zámkem v naší terapeutické místnosti. O klientech mluvíme na supervizi nebo se svými kolegy. Vždy však zachováváme anonymitu klienta.
Podávání informací příbuzným a partnerům je možné jen za přítomnosti klienta a s jeho souhlasem, eventuálně na jeho žádost. Tento krok však považujeme za riskantní pro další průběh terapie, takže ho nedoporučujeme. (Pokud se jedná o mladistvého do 18 let, rodiče mají právo na informace pouze pokud je klient ohrožen na životě.)
Za účelem supervize naší práce a v rámci dalšího vzdělávání jsme občas požádány přinést přímé ukázky naší práce ve formě videa či audionahrávky. V případě nahrávání sezení bude klient o nahrávání informován a pokud nebude souhlasit, nahrávku nepořídíme.
Když se v rámci terapie dozvíme skutečnosti, které podléhají ohlašovací povinnosti, jsme ze zákona povinné nahlásit tyto skutečnosti orgánům činným v trestním řízení.
Hranice terapeutického vztahu
S klienty se nescházíme na jiných místech, než je terapeutická místnost.
Pokud se ukáže, že máme společné aktivity, přátele, kolegy apod., budeme o tématu bezpečí mluvit a tyto nečekané situace ošetřovat.
Jsme otevřené jakékoli kritice, naopak vyjadřování slovní nespokojenosti či vzteku je obecně považováno za součást terapeutické práce. Netolerujeme však žádné fyzické násilí vůči nám nebo věcem v terapeutické místnosti. Případné škody je klient povinen uhradit.
Průběh terapie
Klient se objednává emailem, telefonicky nebo přes WhatsApp.
Na začátku navrhujeme 3-5 pilotních setkání, aby mohlo dojít k navázání dobrého vztahu. Pak se klient i terapeut domluví, zda budou pokračovat dál.
Délka sezení je standardně 50-60 minut.
Frekvence se odvíjí od možností klienta, nicméně se doporučuje sezení 1x týdně nebo 1x za 2 týdny.
Klient má právo terapii kdykoli ukončit. Oceníme však, pokud s námi budete včas o svém záměru mluvit a bude příležitost to správně ošetřit.
Placení
Klient platí hotově nebo převodem.
Při platbě převodem uvede klient své jméno do zprávy pro příjemce.
Sezení se ruší telefonicky nebo formou sms, případně přes WhatsApp ideálně více jak 24 hodin předem.
Pokud se sezení ruší na poslední chvíli, je nutné toto sezení uhradit.
Pravidla komunikace mimo sezení
Součástí terapie není terapie po telefonu nebo psaní dlouhých emailových zpráv.
Je možné poskytnout příležitostnou krizovou telefonickou intervenci, ale pouze ve výjimečných případech.
Telefon a email používáme k domluvě organizačních záležitostí. Preferujeme smsky nebo zprávy přes WhatsApp, protože často pracujeme ve ztišeném režimu. Vždy vám ale odpovíme.